lördag 30 juli 2016

Livet går vidare!

Hej på er i värmen!


Nu vill jag berätta en livsbejakande och härlig berättelse.
För ett drygt år sedan fick jag till mig en ny livsuppgift! Det är verkligen inte var dag något sådant sker, och, jo, det var verkligen lika häftigt som det låter...!
Jag kom till en plötslig insikt, då jag var väldigt sjuk, faktiskt nära att dö, att jag hade förbisett en stor mening med mitt liv.

 Efter alla år med djupgående läsning och praktik kring örter och växter, så skulle jag göra slag i saken och skapa egna salvor, tinkturer, teer -ja, allehanda läkande saker. Visionen var kristallklar, jag såg att jag redan hade påbörjat denna vandring förut, och tyvärr hade jag kommit bort mig på vägen i mitt nuvarande liv. Jag har naturligtvis inte kunnat släppa den bilden sedan dess jag såg den så klart för mitt inre.

Det kanske är vad sjukdom gör med en -i bästa fall - man hittar mening och ändamål när man inser att tiden man har här på jorden i detta liv kan vara begränsad. För er som inte vet det sedan tidigare så har jag blodcancer, ett faktum som jag för varje dag alltmer reser mig över och därmed är fast besluten att segra över! 

Nåväl, efter att ha öppnat upp mina gamla trosfundament igen och börjat leva det liv jag innerst inne vill, och efter att ha funderat ett tag och testat i lite mindre skala, så är jag nu en bra bit på väg. När medicinerna inte längre hjälpte mig tog jag till örterna -och fick förväntat resultat. Där sjukvården gick bet kunde jag hjälpa mig själv, det är jag ett livs levande bevis för:)

Idag kan jag stolt deklarera att jag nu kan börja dela med mig av örternas välgörande egenskaper! Allt från vår ömsinta Moder Jord.

Insamlandet av växtdelar pågår i etapper, nästan var dag är det några fröställningar, några frukter, bär, blad, kvistar eller bark som följer med mig in från trädgård och örtagård, för att torkas, hackas, malas, pulvriseras och så vidare. Apoteket börjar nu bli riktigt, riktigt stort! Och de dagar jag är för sjuk att ens gå ut alls, ja då vilar jag. 
Naturen springer inte ifrån mig så fort!


Det kom blixtsnabbt upp -"Working Wonders"! Jag pysslar inte med halvbleka saker utan man ska ha i åtanke att det är potenta växter. Och jag slänger ju gärna i en näve magi för den som vill.








...ja, det är vad jag har hunnit med i första omgången, och jag njuter verkligen av att eftersträva nya mål. Att vara sjuk har för mig inneburit början på en ny resa! Den spännande resan in i ens eget själv, ens innersta drömmar och principer. Vad häftigt att vara på den väg som känns äkta!

Jag vill säga, att med undantag för den plåga min sjukdom har inneburit och innebär för mina barn och min make, och andra i min närhet, så har jag själv aldrig varit mer tillfreds med min egen tillvaro än nu.

Trots att jag är starkt hämmad av min sjukdom.
Trots att jag påverkas till kropp och själ av min Myelofibros varje dag, varje stund.

För utan den hade jag aldrig kommit så långt i min egna, personliga utveckling som jag befinner mig nu. Jag gör det jag vill, bara på ett annat vis och inte nödvändigtvis av samma skäl eller lika fort.

MEN JAG GÖR DET!


Många kramar från Frida

6 kommentarer:

  1. Hi Frida, I hope that this new path is enabling you to feel better.

    SvaraRadera
  2. Exactly what I was saying, thank you Bob. And you are alive!

    SvaraRadera
  3. Hi Frida, my sentence calls for 6 more months - in some respects I am clearly deteriorating, rapidly, and in others I'm doing ok.

    Best wishes,

    Bob

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dear Bob, I am glad to hear from you. I think you have to decide -fight or lay on your back- and personally I think if you as a fighter! Your mind can create the most woundrous things. If you give up/'- in your mind -that's it. I believe in you Bob, you are a Strongman!!! Remember, they have said this before - and you are still here. I send you lot's of love!!!! I love you!!!

      Radera
  4. Så häftigt !!...ja, jag har hört att man ser på livet på ett annat sett när man blir allvarligt sjuk...faschinerande (felstavat, hihi)...många blir lyckligare !!! väldigt underligt, men det är kanske så....men att bli sjuk för att bli lycklig, är inget man vill vara med om...man får försöka att vara lycklig när man är frisk, leva i nuet, det är det man måste göra !!...ha en fin sensommar vännen !
    Sköt om dej nu !
    Vi åker till Mallorca ikväll...lite resfeber har jag, hihi...
    Kraaam bia

    SvaraRadera
  5. Tack, min fina vän! Ja, det är visst så, och jag tror ju på att själen vandrar och får större utmaningar hela tiden...tills man är fullärd och tas upp i ett evigt ljus. Jag kan se hur detta var min läxa. Jag är glad att jag alltid strävat efter att ge av mig själv, att vara vänlig. Jag är långt ifrån perfekt, men jag har alltid försökt att behandla andra väl. Om saker skulle gå fel nu, så är jag glad för vart jag kommit, vad jag lärt mina barn. Så döden är jag inte ett dugg rädd för, jag hoppas den kommer innan jag behöver lida. Däremot är jag mer rädd för smärta än tidigare, vilket inte är så konstigt. Jag tror på den mentala kraften och jag kämpar på! Tack, älskade vän, för att du tar dig tid att skriva. Det betyder mycket för mig! Önskar dig allt gott💗💗💗

    SvaraRadera